Blog

A szülő mobilozása evés közben hatással lehet a gyerek viselkedésére? Vajon összefügg a tinik negatív hangulata a sok mobilozással?

2024.11.15.

Mit mond a tudomány, hogyan hat a tévézés az óvodások szociális és gondolkodásbeli képességeire?

Azok az óvodás gyerekek, akiknél otthon gyakran megy a tévé háttérzajként – vagyis anélkül, hogy figyelnék –, illetve akiknek a szobájában van tévé, ők...

2024.10.27.

Az önkontroll szerepe a problémás digitális eszközhasználatban

Egy 2021-es német kutatásban a kutatók arra keresték a választ, hogy a digitális eszközök túlzott használata összefügg-e az önkontrollal és a tanulmányi...

2024.10.18.

Hiszem, ha látom? Kiszúrjuk a mesterségesen generált arcokat?

Ha tudatosan nem is ismerjük fel a mesterséges intelligenciával készült képeket, az agyunk akkor is képes jelezni az igazi tartalomtól való eltérést. A Sydney...

2024.10.09.

Problémákat okozhat a gyerekek túl korai és túlzott okoseszköz használata

Szeptember utolsó hétvégéjén Budapesten, az első Digitális Gyermek Jólléti Konferencián és Kiállításon jártunk. Az írás az EduTech Hungary Zrt....

2024.09.12.

Az animációk hatása a gyermekek végrehajtó funkcióira: Mit tanulhatunk a kutatásból?

Az animációk népszerűsége töretlen, főként a gyerekek körében, ám keveset tudunk arról, hogyan hatnak ezek a tartalmak a kognitív fejlődésükre. Egy friss,...

2024.09.02.

Hogyan érdemes szabályozni a gyerekek digitális eszközhasználatát?

Sok kutatás foglalkozik azzal, hogy a digitális eszközöknek milyen hatása lehet a gyermekekre. Szülőként nem könnyű eligazodni a rengeteg információ között,...

2024.08.23.

Edison1oo-asok lettünk!

Örömmel osztjuk meg, hogy felkerültünk az Edisonplatform Edison1oo-as listájára! Az Edisonplatform Gondolkodó Köre (pedagógusok, gyermekpszichológusok,...

2024.08.21.

Ha hagyom mobilozni, az a baj, ha nem hagyom, az is baj!

Vajon milyen motivációk vezérlik a szülőket abban a döntésükben, hogy adjanak-e okoseszközt gyermekeik kezébe? A kisgyermekek egyre korábban kezdenek el...

2024.07.23.

A sok tv-nézés érzelemértési nehézségekhez vezethet gyermekkorban?

Szülőkben és kutatókban egyaránt felmerült a kérdés, hogy a képernyőidő hogyan befolyásolja az érzelmek megértésének fejlődését. Egy hosszú távú kutatás...

2024.07.05.

Digitális vs hagyományos játékok: Mikor szociálisabbak a gyerekek?

A gyerekek egyre több időt töltenek el a digitális eszközök használatával, így a játék is egyre gyakrabban a digitális térben zajlik. Eddig azonban még nem...

2024.06.28.

Kütyüvel a hiszti ellen: pillanatnyi nyugalom hosszútávú érzelemszabályozási problémáért?

Egy friss kutatásunk során azt találtuk, hogy azok a gyerekek, akik digitális eszközt kapnak a kezükbe a dührohamaik csillapítása érdekében, nem tanulják meg,...

2024.06.10.

Digitális mesék illusztrációja: a kevesebb több?

A gyermekek egyre fiatalabban használják az okoseszközöket egyszerűbb játékokra, videó- és mesenézésre. Felmerül a kérdés, hogy vajon a digitális mesekönyvek...

2024.05.24.

Hogyan hatnak a fantasztikus tartalmak a gyerekek önkontrolljára?

A fantasztikus tartalmak nézése negatívan befolyásolja a gyerekek viselkedésgátló képességét, pl. önkontrollját, míg az azokkal való aktív játék vagy a valós...

2024.05.13.

A kétélű kard: a mesterséges intelligencia előnyei és hátrányai a tanulásban

Mire figyeljen a szülő és a tanár? A mesterséges intelligencia (rövidítve: MI, vagy angolul: AI= artificial intelligence) az elmúlt évtizedek során rohamosan...

2024.04.26.

Hogyan töltik szabadidejüket az Alfa generációs gyerekek?

Az írás Dorsonszky Virág (Trükkös Játék Webáruház) vendégposztja. Baby Boomers, X,Y, Z és Alfa. A generációk elnevezése segít minket abban, hogy azonosítsuk...

2024.04.15.

Podcast: Hogyan lehet jól használni az okoseszközöket?

Vajon hány éves kortól adható a gyerek kezébe okostelefon? Milyen hatása van a sok kütyüzésnek? Hol kezdődik az okostelefon-függőség, mit jelent az eszközökhöz ...

2024.04.11.

Ovisok a képernyő előtt: kapcsoljuk ki, hogy kapcsolódjanak!

Kutatásunkban az óvodás gyerekek mobilozási szokásai és szüleikkel való interakcióik kapcsolatát vizsgáltuk. A mobileszközöket gyakrabban használó óvodások...

2024.03.29.

Biztosan tudjuk, mennyit telefonoznak gyerekeink?

Gyakran, amikor a kutatók a gyermekek okostelefon-használati szokásaira kíváncsiak, a szülőket kérdezik meg erről. Sokszor azonban kiderül, hogy a szülők is...

2024.03.15.

“Nézzünk valamit, amíg a gyerek játszik.” A háttérben szóló tévé negatív hatása az iskolakészültségi készségekre

A háttérben szóló tévé passzív befogadása, illetve a szórakoztató műsorok aktív nézése különösen károsan hat a gyermekek nyelvi, írás- és olvasási készségeire. ...

2024.03.01.

Digitális eszközök a tantermekben: hogyan hatnak a tanulásra?

A digitális eszközök használata egyre elterjedtebb az osztálytermekben, arról azonban keveset tudunk, hogyan hat a gyerekek tanulási képességeire az, ha...

2024.02.08.

A szülő-gyermek kapcsolat digitális környezetben

Mára természetessé vált a digitális eszközök jelenléte az otthonokban, egyre több eszköz válik a háztartás szerves részévé. Ezáltal nem csak a felnőttek, hanem ...

2024.01.03.

Részmunkaidős kommunikációs és kreatív munkatársat keresünk!

Az ELTE Alfa Generáció Labor Részmunkaidős kommunikációs és kreatív munkatársat keres Érdekel, hogy a digitális világ hogyan hat ránk és különösképpen a...

2023.12.22.

Program az ünnepekre: Nézzünk együtt filmet!

A médiára gyakran gondolunk úgy, mint ami elválasztja az embereket egymástól, és csak egy látszat közösséget nyújt például a különböző szociális média...

2023.12.10.

Várj kicsim, erre az üzenetre még gyorsan válaszolok!

A szülői okostelefon használat szerepe a gyermekek hatékony és rugalmas gondolkodásának fejlődésében A szülői okostelefon használatnak kritikus szerepe van a...

2023.11.29.

A mobilozás hátráltatja a gyermekek nyelvi fejlődését?

Gyakori jelenség, hogy a szülők okos eszközöket használnak gyermekeik jelenlétében, ez pedig magával vonhatja azt, hogy kevesebbet szólnak gyermekükhöz és ezek ...

2023.10.17.

A gyerekem a képernyő idő miatt nem tudja szabályozni az érzelmeit?

Azok a gyermekek, akik 4 éves korukban több időt töltöttek okostelefon/tablet használattal, 8 éves korukban érzelemszabályozási nehézséget mutatnak és gyengébb ...

2023.10.12.

Gyerekek a digitális világban - Kihívások és megoldások konferencia

Október 28-án lesz az ELTE Alfa Generáció Labor első konferenciája, ahol azt járjuk körül, hogy a digitalizáció milyen kihívásokat hozott a gyerekek és szülők...

2023.09.22.

Óvodás gyermekek okoseszköz-használata

Egy 2018-as kutatás arra mutat rá, hogy a digitális és okoseszközök használata egyre elterjedtebb már az óvodás korosztályban is. Éppen ezért fontos szem előtt ...

2023.08.23.

Az erőszakos tartalmú videójátékok mindenképpen agresszióhoz vezetnek?

Az agresszív tartalmú videójátékok népszerűsége a fiatalabb korosztályban aggodalomra ad okot, mivel hatást gyakorolhatnak viselkedésükre és gondolkodásukra....

2023.08.01.

Szenzoros gyermek? Jó ötlet hagyni mobilozni?

A “szenzorosság” illetve teljes nevén a szenzoros feldolgozási zavar (angolul Sensory Processing Disorder - SPD) egyre több gyermeket érint. A szenzoros...

2023.06.19.

Kiből lehet mobilfüggő?

A gyerekeket és a kamaszokat könnyen elnyeli a mobiltelefon “cyber-világa”, és ezzel párhuzamosan el is veszíthetik érdeklődésüket a való világban zajló...

2023.06.07.

Egy egész város az okostelefonok ellen: Greystones története

Az okostelefonok elterjedése egyre több aggodalmat vált ki, különösen mikor gyerekek a felhasználók. Az ír kisváros, Greystones megtette azt a merész lépést,...

2023.05.23.

Mobilozás = Unaloműzés?

Egy kínai kutatócsoport abból indult ki, hogy a túlzott mértékű mobilhasználat mögött állhat az extraverzió mint személyiségjegy, ami folyamatos...

2023.04.05.

Elég-e a tiltás ahhoz, hogy ne legyen mobilfüggő a gyerek?

Mai világunkban a szülők aggódva figyelik, hogy a mindig kéznél lévő mobiltelefon hogyan szippantja be gyereküket. Sok szülő kétségbe esve próbálja tiltani...

2023.03.21.

Melyik a leghatékonyabb online tanulási helyzet?

A COVID óta az online tanulás egyre nagyobb teret hódít, nem mindegy azonban, hogy ez milyen formában történik. De Felice (2022) és munkatársai kutatásukban...

2023.02.22.

Családi médiahasználat a kamaszok szemszögéből

Mikor a családok médiahasználatáról (pl. tv, okostelefon, számítógép) olvasunk, legtöbbször a szülők vagy a szakértők szemszögéből nézünk rá egy család...

2023.02.06.

„Lájkolnak, tehát vagyok?” Hogyan hat a közösségi oldalak követése az agyfejlődésre?

A közösségi média hírfolyamot rendszeresen követő (kis)kamaszok agyfejlődésében olyan tartós változás állhat be, amely fokozottan érzékennyé és...

2023.01.16.

„Halló! Hallasz? És látsz?”

A gyerekek 4 éves korukra többnyire megértik, hogy a videócsevegésen keresztül a másik fél mit érzékel belőlük: látja, de fizikailag nem tudja megérinteni...

2022.12.18.

Az online marketing hatása a gyermekek étkezési szokásaira

Az influencerek könnyebben terelik az egészségtelen nasik felé a gyerekeket, mint az egészséges ételek irányába. Beszéljünk a nyílt és bújtatott reklámokról a...

2022.12.04.

Az életben vagy az online térben befolyásolhatóbbak-e a gyerekek?

Úgy tűnik, hogy amikor online tartalmakat néznek a gyerekek, mások – gyakran téves - véleménye jobban befolyásolja őket, mint a valós életben. Ha azt...

2022.11.20.

Szülői kommunikáció hagyományos és digitális játék közben

Bár a digitális játékokba ugyanúgy bevonódnak a szülők, mint a hagyományos játékokba, kisebb szerep jut nekik és inkább a gyermekek irányítanak a digitális...

2022.10.08.

Mindegy, hogy miből olvasom az esti mesét?

A legújabb kutatások azt bizonyítják, hogy a közös meseolvasás eltér a hagyományos és az elektronikus könyvek esetén: a tablet alapú könyvek olvasása során...

2022.09.30.

Mikor áll készen egy gyerek arra, hogy megkapja élete első mobilját?

Nincs konkrét szabály arra nézve, hogy mikor vegyél először gyerekednek saját mobilt. Azonban ha csak azt figyeled, hogy ne maradjon le másoktól, vagy hogy...

2022.09.18.

Mit tehet a gyermek, ha internetes zaklatással találkozik?

A legfontosabb, hogy beszélgessünk vele és adjunk neki konkrét, praktikus megoldási javaslatot a zaklatási helyzetben betöltött szerepétől függően. Pl. ha...

2022.09.02.

Vissza az iskolába! Mobillal vagy mobil nélkül?

Az okostelefonok kitiltása az iskolákból úgy tűnik, hogy nem megoldás. Helyette érdemes lenne a kütyüket a tanórákon oktatási célra felhasználni, vagy...

2022.08.28.

Csetelni vagy nem csetelni: ez itt a kérdés

Az okostelefon segít az ismerkedésben, de bizalmi problémákat, féltékenységet és kontroll-mániát okozhat a romantikus kapcsolatokban. Talán nem meglepő, hogy...

2022.07.16.

A reklámok hatása a gyermekekre és a reklám-tudatos szülő

A gyermekek életkorukból fakadóan még nem ismerik fel a reklámok célját és nem tudják, hogy „mire megy ki a játék”, ezért ők védtelenek a hirdetésekkel...

2022.07.03.

A neves kutató, Caroline Fitzpatrick előadása a gyermek- és serdülőkori kütyüzésről

Az ELTE Alfa Generáció Labor vendége CAROLINE FITZPATRICK, a kanadai Université de Sherbrooke professzora és a Johannesburgi Egyetem vendégkutatója, aki...

2022.06.29.

“Sharenting”, avagy így (ne) posztolj a gyerekedről

Amikor tartalmat osztasz meg gyermekedről a neten, tudnod kell, hogy azzal mások akár vissza is élhetnek. Ráadásul a legtöbb gyereket zavarja, ha megkérdezése...

2022.06.22.

Hogyan válasszunk fejlesztő mobilalkalmazást a gyermekünknek?

A megfelelő applikáció kiválasztásával a gyermekünk sokat tanulhat, de honnan tudjuk, hogy valóban megfelel-e neki vagy, hogy tényleg fejlesztő-e? Az...

2022.06.07.

Szülői mobilozás a játszótéren

A játszótéri megfigyelések szerint azok a szülők jobban tudnak érzelmileg kapcsolódni a gyermekeikhez és éberebbek a veszélyhelyzetekre, akik otthon vagy...

2022.05.29.

Valóban nyugodtabbá teszi a kütyü a hisztiző gyermeket?

Ha gyermeked lecsendesítéséhez a digitális eszközt veted be, nem tanulja meg önmagát megnyugtatni és negatív érzelmeit megfelelően szabályozni. Megszokja azt,...

2022.04.30.

A szülő mobilozása evés közben hatással lehet a gyerek viselkedésére?

Ha étkezés közben rövid időre felveszed a nagyon sürgős hívást, az nem zavarja meg gyermekedet. De ha folyamatosan figyeled a kijelzőt vagy nyomkodod a...

2022.04.23.

Az elektronikus vagy a hagyományos mesekönyvekből tanulnak jobban a kisgyerekek?

Bár a modern digitális eszközöknek (tablet, mobil) lehetnek negatív hatásai, bizonyos formában előnyünkre is válhatnak: az elektronikus könyvek a játékos...

2022.04.10.

Már a mobiltelefon puszta jelenléte vezetés közben fokozhatja a közúti baleset kockázatát?

Ha vezetés közben magadhoz közel tartod a telefonodat, pl. a mobiltartóban vagy a zsebedben, be sem kell kapcsolnod ahhoz, hogy figyelmedet elvonja. Különösen...

2022.03.31.

Digitális nappali - avagy a karantén és az online oktatás hatása a gyerekekre

Elérhető a YouTube-csatornánkon "A Digitális nappali" című kerekasztal-beszélgetés, melyben laborunk munkatársa, Dr. Konok Veronika is részt vett....

2022.03.09.

Hogyan védekezzünk az internetes hírek okozta bénító félelem ellen?

Akkor tudsz hatékonyan ellenállni a pániknak a sokkoló hírek özönében, ha átélve nehéz érzéseidet, bizonyos távolságot tudsz azoktól kialakítani. Ebben...

2022.02.20.

Evés közben tévézik, vagy tévézés közben eszik a gyerek?

Vajon hogyan hatnak a kütyük az étkezési szokásokra? Nem feltétlenül baj, ha néha kütyüzik a gyermeked egy-egy étkezés során. Viszont nem mindegy, hogy mit...

2022.02.05.

Csecsemők és a digitális képernyő: csak a “minden vagy semmi” létezik?

Azzal, hogy ott vagy kisgyermekeddel, amikor kütyüzik, és megbeszéled vele a látottakat, már teszel azért, hogy a káros hatásoktól megvédd. Ha biztosítod neki, ...

2022.01.30.

Te mikor beszélgetsz többet a gyerekeddel, meseolvasás vagy mesenézés közben?

Sokan gondolhatják, hogy a közös mesenézés nem különbözik a közös meseolvasástól. Egy friss amerikai kutatás szerint azonban a szülői nyelvhasználat minősége...

2022.01.17.

Vajon összefügg a tinik negatív hangulata a sok mobilozással?

A kutatók szerint igen. Emiatt fontos lehet odafigyelni arra, hogy ne töltsön túl sok időt a tinédzser a mobiltelefonján. A kütyüzéssel töltött időn túl az is...

2022.01.05.

“Vacsora után miért ne nézhetne meg néhány mesét a gyerekem?”

Kutatók egy estére “beköltöztek” a gyerekek otthonába, hogy kiderítsék, vajon az esti kütyüzés kihat-e a kisgyerekek alvására. “Hagyjam a gyerekemnek, hogy...

2021.12.19.

Hogyan befolyásolja az óvodáskori képernyőhasználat a későbbi képzelőerőt?

A gyerekek digitális médiahasználat közben, pl. amikor mesét néznek vagy játszanak, főleg képek és hangok formájában fogadják be az információt. Ilyenkor nem...

2021.12.14.

Háttérben szóló tévé - Hogyan hat az együtt töltött időre?

Úgy tűnik, hogy bizony nem érdemes bekapcsolva hagyni a televíziót, még akkor sem, ha közben azt hisszük, ugyanúgy tudunk figyelni a gyerekünkre. A vizsgálatok ...

2021.12.05.

A türelmes és rugalmas viselkedés kialakulása szempontjából van-e jelentősége annak, hogy hogyan, mire használja a kisgyerek a mobileszközt?

A fejlesztő app még az oktató videóknál is jobb hatással van a gyerekekre - türelmesebbek lesznek tőle és javulhat az emlékezetük is. A gyerekek ma már...

2021.11.23.

Hogyan hat a kisgyermekkori kütyüzés az óvodáskori gondolkodási, nyelvi és mozgásos képességekre?

A digitális média kisgyerekekre gyakorolt hatása nagyon összetett képet mutat és nehéz vizsgálni. Egy nemzetközi kutatás (Supanitayanon és mtsai. 2020)...

2021.11.11.

Hogyan függ össze a képernyő előtt töltött idő és a szabadtéri játék a gyerekek társas készségeivel?

Számos kutatás bizonyította már, hogy mind a szabadtéren végzett, fizikai aktivitással vegyített játék, mind a képernyő előtt töltött idő rengeteg tényezőt...

2021.11.01.

Lehet-e összefüggés a szülő mobiltelefon használata és a kisgyermek érzelmi/viselkedési problémái között?

A gyerekek érzelmi/viselkedési problémái már a korai életévekben is megmutatkozhatnak. Vannak olyan tünetek, amelyek kifelé nyilvánulnak meg, és elsősorban a...

2021.10.21.

A gyakori okostelefon-használat által előidézett kognitív és agyi változások

Az okostelefon-használat az emberek mindennapjainak meghatározó részévé vált, a hosszútávú hatásairól azonban keveset tudni, hiszen a kutatások többsége...

2021.10.11.

Néhány perces kütyüzés hat a kisgyerekek rugalmas gondolkodására és viselkedésére?

A kézbe vehető, érintésre változó, hangot adó érintőképernyős mobileszköz könnyen felkelti egy bölcsődés korú kisgyermek érdeklődését. Látva, hogy a kicsi...

2021.09.29.

Ki dönti el, hogy hogyan használja a gyerek a mobiltelefont?

Mi a mesterséges intelligencia? A mesterséges intelligencia alatt olyan algoritmusokat értünk, amik képesek a korábban ember által végzett részfeladatokat...

2021.09.19.

Nyugodtak lehetünk-e, ha “úgysem nézi” a kisgyermek a bekapcsolt tévékészüléket?

A digitális készülékek és óriásképernyők világában nem ritka, hogy a bölcsődés korú kisgyerek a nappaliban bekapcsolt tévékészülék előtt játszik. A tévében...

2021.08.16.

Saját mobil=boldogabb gyerek?

Manapság egyre több gyerek rendelkezik saját mobileszközzel, sokaknak közülük már alsó tagozatos korukban is van mobiltelefonjuk, tabletjük vagy okosórájuk. A...

2021.07.30.

A digitális média használatának hatása az anya-csecsemő kapcsolatra

Vajon hogyan változott meg az anyák és gyermekeik kapcsolata, amióta szinte folyamatosan körül vagyunk véve digitális eszközökkel? Hogyan hat a csecsemő és az...

2021.07.01.

“Az az enyém!”- mobileszközök és osztozkodás ovis korban

A kütyüzés legtöbbször magányos tevékenység, és felnőttként nem is szívesen osztozkodunk eszközeinken. Vajon a digitális eszközök már gyerekkorban is ezt a...

2021.06.16.

Manipulált képek hatása a tinédzser lányok testképére

A tinédzserek körében az egyik legnépszerűbb közösségi applikáció az Instagram. Közel 400 millió aktív felhasználója van, akik körülbelül 80 milllió képet...

2021.06.07.

Digitális magántulajdon-már gyermekkorban?

A digitális eszközök gyors térnyerésével párhuzamosan megjelent az igény arra is, hogy okostelefonjainkat, tableteinket, illetve egyéb hordozható...

2021.05.18.

Milyen hatással vannak hosszútávon a stratégiai videójátékok a tinédzserek problémamegoldó képességére és iskolai teljesítményére?

Egy kanadai kutatás (2013) különböző típusú videójátékok hosszútávú pozitív hatásait vizsgálta gimnazista tanulók esetében. Közel 1500 tinédzsert vizsgáltak 4...

2021.05.09.

Figyelsz rám egyáltalán?!

A mobileszközök egyre szélesebb körű használatával párhuzamosan növekszik azoknak a serdülőknek a száma, akik mobilfüggőséggel küzdenek vagy legalább is...

2021.05.02.

Hogyan hat a tévénézés az óvodások társas képességére?

A legtöbb kisgyermek napjának ma már megszokott része a televíziónézés. Kérdéses, hogy ez a tevékenység milyen hatással van olyan tényezőkre, mint pl.: a...

2021.04.28.

Játékok a szülő-gyermek interakció tükrében: hagyományos vagy inkább elektronikus?

Az elmúlt 30-40 évben megfigyelhető az a tendencia, hogy a gyerekek játékra fordított ideje egyre csökken. Különösen igaz ez a hagyományos játékokra, amelyek...

2021.04.15.

Hogyan segíti a közösségi média a tinédzserek megküzdését a magánnyal és a szorongással a koronavírus pandémia alatt?

A már több mint egy éve életünkben jelen lévő koronavírus nem csak fizikai jellegű egészségkárosodást okoz a társadalom tagjai számára. A járvány miatt hozott...

2021.04.01.

Internetes zaklatás hatása a tinédzserek pszichés egészségére

Ahogy egyre elterjedtebbé válnak az okostelefonok a tinédzserek körében, úgy változnak a szokásaik is az életük sok területén. Igaz ez az iskolai zaklatásra...

2021.03.05.

A sokat mobilozó gyerekek nem látják a fától az erdőt

Mit látsz a fenti képen? Mondd ki, ami először eszedbe jut! Ha csillagot mondtál, akkor te valószínűleg a részletekre, míg ha napot, akkor inkább a teljes...

2020.09.16.

Ősszel is folytatódnak kutatásaink!

Laborunk ősszel is várja az érdeklődőket kutatásaira. A gyermekkori digitális eszközhasználatot felmérő kutatásunkhoz 4-6 éves, digitális eszközöket használó...

2020.08.25.

Tanulmány a kütyüzésről

Szeretnél többet tudni a kütyüzés gyerekekre gyakorolt hatásáról, de eddig nem találtál magyar nyelvű, tudományos igényű összefoglaló cikket? 👧👦📱💻 Akkor jó ...

2020.07.29.

Nyári tábor

A Nemzeti Tehetség Központ nyári táborában jártunk, ahol a gyerekeknek megmutattuk, hogy mit csinálunk az Alfa Generáció Laborban. Volt szimbólumfelismerés,...

2020.07.27.

Alfi megjelent a Google Play áruházban!

Ingyenesen letölthető gyermekeknek készült, fejlesztő applikációnk, ALFI! Az Alfa Generáció Labor pszichológusai, etológusai és informatikusai által...

2020.06.15.

Gyerekek és karantén

Laborunk munkatársa, Tóth-Farkas Renáta írt egy cikket arról, hogy a karatén alatt átélt szorongás milyen hatással lehet a gyerekek életére hosszú távon....

2020.05.08.

Legyél Te is szuperhős!

Úgy érzed, a körülöttünk lévő világ egyre jobban hasonlít egy szuperhősös képregényhez? Ebben a történetben közülünk kerülnek ki az igazi hősök. Légy Te az egyik!

2020.05.04.

Kütyük mindenütt? -> Küldj egy képet róla! :)

Az önkéntes karanténban az online világ a kapcsolattartás elsődleges színtere lett, aminek a gyerekek ugyanúgy részeseivé váltak, mint a felnőttek. Ennek...

2019.05.21.

A WHO ajánlás margójára – 0-5 év közötti gyerekek napirendje

A közelmúltban megjelent WHO (Egészségügyi Világszervezet) ajánlás sokat idézett része a képernyő előtt (tv, tablet, telefon) töltött idő mennyiségének...

2019.05.03.

Digitális PhD 2019

Az ELTE Etológia Tanszék PhD ösztöndíjat hirdet „A digitális mobileszközök hatása a gyerekek kognitív és társas-érzelmi fejlődésére” témában. Befolyásolja-e a...

2018.12.07.

A sokat kütyüző gyerekek figyelnek a részletekre

Hamarosan lezáruló kutatásunkban részt vett a Dívány újságírója kislányával. Élményeit egy cikk formájában osztotta meg a...

2018.11.20.

A hét kutatója: Konok Veronika

Az Élet és Tudomány című magazinban munkatársunkat, Konok Veronikát kérdezték kutatói pályájáról. Vera többek közt az Alfa Generáció Laborban végzett...

2018.11.09.

Alfa Generáció Labor nyílt nap és játszóház

Az Alfa Generáció Labor nyílt napján a gyerekek különféle digitális és hagyományos fejlesztő játékokat próbálhattak ki. Közben a szülőkkel arról beszélgettünk, ...

2018.11.07.

Beszélgetés a 3. kerületi baba-mama klubban

A 3. kerületi baba-mama klub meghívására egy interaktív előadás keretében azokról a kutatásokról beszélgettünk, amik a kütyüzés pozitív és negatív hatásait...

2018.10.02.

Játékok virtuálisan és a valóságban – Kutatók Éjszakája 2018

A Kutatók Éjszakáján az Alfa Generáció Labor is részt vett, ahol óvodások játszhattak digitális és valós eszközökön. Volt például online és offline...

2018.09.07.

Hogyan alakítja át agyunkat a digitális világ?

A Dívány oldalán megjelent cikkünkből többek közt kiderül, mi az a Google hatás, hogyan hat a fordított szocializáció, milyen előnye lehet a számítógépes...

2018.06.01.

Játékra fel! – Játékfejlesztés az ELTE Informatikai Karának együttműködésével

Elkészült a Jó Mobil projekthez a készségfejlesztő játékok első verziója. A játékok létrehozásában ELTE IK Média – és Oktatásinformatika Tanszék kurzusának...

2018.05.04.

Elindult a honlapunk! :)

Május 4-én elindult az Alfa Generáció Labor honlapja! Az oldal célja kettős: egyrészt szeretnénk tájékoztatni olvasóinkat legfrissebb kutatásainkról, másrészt...

2018.04.27.

Jó mobil / rossz mobil? címmel munkatársaink a PMPSZ Szakmai napján tartottak előadást

Április 16-án pszichológus és pedagógus kollégáknak mutattuk be projektünket a Pest Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szakmai napján az Eötvös 10 Közösségi és...

Sütik
Ez a weboldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény fokozása érdekében.