Mesék és kreativitás

Vajon a digitális mesekönyvek vizuális megjelenítésének mértéke, illetve hogy a szülő vagy az eszköz olvassa fel a mesét, hogyan befolyásolja a gyerekek kreativitását és fantáziáját?

A kutatás célja

Kutatásunkban arra keressük a választ, hogy a digitális mesekönyvek vizuális megjelenítésének mértéke (azaz mennyi rajzot vagy animációt tartalmaz a könyv), illetve az, hogy a szülő vagy a digitális eszköz olvassa fel a mesét (tehát társas kontextusban zajlik-e a meseolvasás), hogyan befolyásolja a gyerekek kreativitását és fantáziáját.

A teszt során a gyerekek a szülővel egy mesét hallgatnak/néznek meg, melyet vagy a szülő olvas fel nekik, vagy az eredeti rajzfilm hangja. A mesékben szereplő képek és animációk mennyisége véletlenszerűen változik. A mesenézés előtt és után játékos feladatokkal mérjük fel a gyermekek kreativitását és képzelőerejét (rajzos, gondolkodós, ötletelős feladatok), a szülők pedig addig kitöltenek egy rövid kérdőívet.

A kutatás a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal által biztosított alapból (OTKA PD 134984), valamint a RRF-2.3.1-21-2022-00004 – Mesterséges Intelligencia Nemzeti Laboratórium pályázat keretében valósul meg.

A kutatáshoz a jelentkezés már lezárult, jelenleg az adatok elemzése zajlik, az eredményekről hamarosan írunk majd.

Mesék és kreativitás

Sütik
Ez a weboldal sütiket (cookie) használ a felhasználói élmény fokozása érdekében.